esmaspäev, 16. aprill 2018

Croatia Full of Life. Hästi planeeritud õhtusöök










Kuna ilmaennustuse kohaselt pidi alates esmaspäevast umbes kolm päeva ainult sadama ja välku lööma, olime plaaninud lõunani magada ja seejärel rõdul varju all raamatuid lugeda ning õhtul läbi paduka sadamasse kala sööma kihutada. Hommikul ei ärganud me aga mitte äikese vaid tavapärase linnulaulu peale. Ja enne seda veel tavapäraselt kella kuuest alates iga tund kirikukellade peale. Sain aru, et Müncheni kirikud on ikka nõrgad. Dubrovnikus kui plaat peale pandi, siis kellad helisesid mitu pikka minutit. Kuna lõunani magamine enam väga variant ei olnud, ajasime ennast voodist voodist välja ning kõndisime randa.

Rannast vanalinna kalasuppi sööma, mis pidi kohalik spetsialiteet olema ja mida ma juba peaaegu terve nädala menüüdest vaadanud olin, et peaks ära proovima. Selgus, et ka Eestis saab täiesti autentset Horvaatia kalasuppi süüa. 

Kuna ma eile paaditripilt tulles olin esimese asjana võtnud ühendust meile tripi müünud tütarlapsega ja selgitanud, et paljureisinud turisti ikka 50-minutilise saarepeatusega ei tõmba, siis peale lõunat kõndisime ta tänavanurgale, et osa makstud rahast tagasi saada. Jalutasime veel pargis ning läksime seejärel korterisse, et enne suuremat õhtusööki väike uinak teha. 

Nagu tavaliselt olin ma teinud korraliku eeltöö ning välja selgitanud paar söögikohta, kus kohalikud ise ka hea meelega söövad. Seega olime plaaninud (noh, tegelikult mina plaanisin ja Scott hooliva abikaasana oli mu valikuga nõus) õhtust süüa vanasadamas asuvas kalarestoranis.  Eriti kiideti sealset kalavalikut kahele. Ca 45 euro eest sisaldas see suur malmpann makrelli, mingit muud valge kala fileed, sinimerekarpe, tiigerkrevette, sardiine ja tigusid. Olime just saanud oma õllega alustada kui ka kalavaagen lauda jõudis. Tõstsime omale igat asja natuke taldrikule ning kui makrellifilee oli lihtsalt tuim ja üleküpsetatud, siis sardiini maitstes tuli kerge pisar silma. Mitte rõõmust. Sinimerekarbid olid suhteliselt maitsetud, teod mõrud ning krevetid samamoodi täiesti maitsestamata. Kui ma Scoti poole vaatasin peale seda kui ta oli sardiini maitsnud, siis ma olin täiesti kergelt üllatunud, et ta selle suutäie ka alla neelas. Ja mainisin, et sardiinid on suht kehvad. Scott küsis selle peale, et mis ma makrellist arvan. Noh, ma arvasin, et üleküpsetatud on. Scott ütles, et tema meelest on see rohkem nagu söödamatu. Ning peale seda kui ma olin öelnud, et minu meelest pole terves selles pajas midagi söödavat, kutsus Scott ettekandja ja ütles, et kuna seal potis pole midagi värsket ega head, siis me maksame hea meelega õlle eest ning lahkume sõpradena. Tundub, et see polnud ettekandjal esimene kord sellist tagasisidet saada, sest ta viis ilma kommentaarideta vaagna minema ning tõi arve õlledele. Lõpetasime joogid ning otsustasime, et nüüd vaatame kõik vanalinna menüüd üle ning valime sellise, mis tundub, et vastab meie ettekujutusele heast toidust. Leidsime suurepärase menüü ja teenindusega terrassi ning alustasime valgest veinist ja kaheksajalasalatist. Scott jõudis vahepeal ettekandjale rääkida sellest, kuidas me just hiigelkalavaagna tagant tõusime ja kuidas me parajasti mesinädalatel oleme ja nende professionaalset teenindust kiita. Kuna ma tundsin, et ma rohkem kala see õhtu näha ei taha, siis tellisin kohapeal horvaatide nobedate näppude poolt rullitud värske pasta trühvlite ja seentega ning Scott, kellel ei olnud kalaga probleeme, tellis lõhe köögiviljadega. Arvestades seda kui suurepärane oli terve õhtusöögi aja teenindus olnud, olin ma üllatunud, et praetaldrikuid ära viies tütarlaps huvi ei tundnud, et kas me magustoitu ka tahaks. Sest noh, ma plaanisin espresso peale juua kuni Scott oma šokolaadikooki sööb. Ja siis hetk hiljem olid kaks ettekandjat meie laua kõrval, käes kandikud koktelilide ja toorjuustukoogiga, kus säraküünal sees põles ning soovisid meile õnne :) Mul oli lauast tõustes kõht nii täis, et mul oli isegi raske hingata. Õnneks oli koju vaid 6-7 minutit ülesmäge ronimist ning ma magasin veel enne kui pea patja puudutas.

Kommentaare ei ole: