esmaspäev, 13. veebruar 2017

Mekongi juveel. Kuningas on surnud, elagu kuningas!



Hommikuks, peale minutitki lennukis magamata, Bangkokis. Vahetasin bussiga, mis kolmveerand aega ragises ning aeg-ajalt paukus kui ilutulestik aastavahetusel, lennujaama. Uni oli selline, et peaaegu oleks püstijalu magama jäänud. Lennukisse saanud, magasin veel enne kui lennuk maast lahti sai. Jõudsin siiski ära kuulata teate, mis algas sellega, et lennukimeeskond väljendab oma lõputut kurbust ... kuninga surma üle, kuid kinnitab, et kuningas elab nende südametes igavesti.

Minu kõrval olnud paar hakkas immigratsioonipabereid täitma. Naine täitis oma ära ning andis siis pastaka mehele, misjärel keskmisele istmele pressitud mees hakkas omakorda dokumentidest lennunumbreid, hotelli nime jmt otsima. Ma lennukist väljusin peaaegu viimasena, sain viisa taotlemise ankeedi näppu, täitsin sealsamas aknalaual ära ning läksin järjekorda. Ca 8 inimest vast minu ees. Mh. mu pinginaaber. Samal hetkel hõikas see oma naisele, et kas too tema avalduse ka ära täitis. Naine ei olnud seda teinud, sest mees oleks ju võinud ise... Mees küll arvas, et ta hoidis sabas kohta, aga kõndis siis laua äärde täitma. Viisa maksab eestlasele 30 dollarit, ameeriklasele näiteks 35 dollarit. Rikkamad, rsk, las maksavad, eksole. Muud põhjust ei tohiks olla, sest protsess on ju kõigil sama. Lisaks tuli maksta 1 dollar teenustasu. Ma oleks võind ise kah selle viisa sinna kleepida :) Kui mul viisa käes ja passikontrolli suundusin, siis oli viisasabas ca 30 inimest (võib-olla oli nende taotluse juurde motivatsioonikirja vaja, kes teab) ja mu pinginaabrid higistasid ikka veel oma avalduste täitmise kallal.

Hotellitoa uksel on riiv väljaspool. Hea teada, et siin turvalisusele ikka rõhku pannakse.

Läksin night marketile. Selgus, et elu on taimetoit ja puuvili. Ühe euro eest sai näiteks pildil oleva puuvilja"vaagna". Või suure taldrikutäie buffeelauast kokkupandud köövilju, mis sinu nähes ära vokitakse. Või 10 väikest kookosepannkooki. Või kolmandiku grillitud kala. Noh, tegelikult tuleb ikka kolme eest terve soetada. Suur on kah.

Tubadevahelised seinad on paberist. Korra tekkis kahtlus, et jagan neljaliikmelise saksa perekonnaga tuba, ainult sirm vahele pandud.

Kommentaare ei ole: