kolmapäev, 22. juuni 2016

3 nights in Athens. Punane tuli on nõrkadele.







Ca nädalajagu hoidsin Ateena transpordisaidil silma peal, sest ähvardati viiepäevase streigiga, mis kattis kaunilt ära mu Ateenas veedetava aja. Algul pidi streikima vaid maapealne ja -alune transport, siis lisandus ka maa kohal liikuv. Siis tõmmati see nali viie päeva pealt kahe peale ning neist teine viidi kahe nädala kaugusele. Ehk siis kuni selle hetkeni kui ma metroos istusin, polnud päris selge, et kas see rong ka sõidab või mitte. Ja kui sõidab, siis kuna ta seda teha võiks. Aga liikus plaanipäraselt. Ühistransport siis. Muu transport liigub nagu tavapäraselt Aasias tavaks. Ehk punane tuli on nõrkadele. Ja mootorratturid pole ju ometi mingid papist poisid.

Selgus, et ainus restoran, mis mulle veerandtunnise jalutuskäigu järel meeldis, ei paku ühtegi lihavaba pearooga. Võtsin siis Kreeka salati ja Alfa õlle (kuigi menüüs oli ka Kozel!) ning poole salati pealt hakkas vaikselt kitsaks minema.

Kuna kell hakkas lähenema päikeseloojangule ning ma plaanisin vaadata, kuidas loojuv päike linna kuldab, siis oli selge, et kaugemale kui Acropolise kõrval asuva Filopappou mäe otsa ma ei jõua. Kõndisin üles ning selgus, et kuuemiljonilinnas, kus on teine samapalju turiste liikvel, olin peaaegu ainus, kes selle mäe tipus oli. Suurem osa rahvast tundus Acropolise varemete vahel jalutavat. Aga pildid said tehtud ning lisaks 3-4 teisele üksikule uitajale trehvasin veel ühte koera ja ühte kilpkonna. Valvur oli ka muidu.

Tänavanurgal nägin puuviljaletti ning võiks ju arvata, et troopilised viljad maksavad Lõuna-Euroopas next to nothing, aga võta virsikust. Õunad, virsikud, nektariinid - kõik ca neli eurot kilo. Ma saan küll aru, et õuna ümber olev vaha on kallis, aga tühja, ootan, kuni saan tagasi Tallinna ja ostan Prismast Poola õuna. Mis sest, et tõenäoliselt ilma kalli vahata. Mõtlesin siis, et mingi toidupood või supermarket jääb ikka tee peale ning saan jogurtit ja kohvi osta ning tegin veel igaks juhuks ringi ka. Aga mida polnud, olid toidupoed. Mida aga olid, oli üks sex shop teise järel, vaateaknale kogu 50 shades ja natuke rohkem välja laotatud.

Linnas on ca 35 kraadi sooja ning korteris pole kah palju parem. Kui dushi alt välja saada, siis peale hambapesu higi juba voolab uuesti. Kaalusin ööseks rõduukse lahtijätmist, aga ma pole kindel, kas ma ärkan hommikul üksinda või mõne hulkuva kassi või ennast üksildasena tundva naabrimehe seltsis. Panin siis luugid ikka kinni.

Kommentaare ei ole: