laupäev, 9. jaanuar 2016

Dresden. Tühjad tänavad ja täis söögikohad.











Mulle tundus, et enne Eestisse tagasiminekut on siiski vaja veel üks nädalalõpp Saksamaal teha, varustada ennast kosmeetika ja toiduga ning vaadata üle jaanuarikuised allahindlused. Etteruttavalt olgu öeldud, et allahindlustes pettusin. Kosmeetikaga on kõik kontrolli all. Kohupiimaga ka.

Majutuse olin AirBNB kaudu broneerinud ja küsisin hostilt soovitusi söögikohtade osas. Sõelale jäi Little India ning uksest sisse astudes vajus läbi sõela. Koht oli täiesti täis. Läksin siis järgmisse, mis listist meeles oli - Türgi kebabikoht. Ka see oli täis, aga kuna üks meesterahvas sättis ennast just suuremasse lauda istuma, küsisin, et kas ta on üksi ja kas ma võin teise lauaotsa hõivata (tagasihoidlik eestlane jätab siiski piisava privaatsfääri). Sakslane nii tagasihoidlik polnud ja arvas, et kui ma ka üksinda söön, siis sööme juba koos. Tellisime toidud ning kui lauda toodi, siis vastavalt Ingo juhistele sai üks dürümi ja teine döneri. Kui ma oma jaoga suhteliselt lõpusirgel olin, tuli mulle ette, et ma pole ühtegi falafeli veel trehvanud ja küsisin ettekandjalt. Selgus, et Ingo oli maru osavalt minu dürümi omale võtnud ja mulle sai tema döner. Aga olgem ausad, see dürüm oli sellise kolme päeva toidu mõõtu. Igal juhul otsustas Ingo kogu segaduse sellega kompenseerida, et tegi mulle õhtusöögi välja :)

Laupäeval alustasin vanalinnast. Korrektsuse huvides alustasin siiski Neustadtist, aga liikusin sealt sirgelt Altstadti. Vaatasin portselanmaalimüüri, kirikuid, käisin Kreuzkirche tornis, Zwingeris, jõe kaldal, Praha tänaval ja natuke kaubanduskeskustes. Lõunat sõin eriti hea kohvivalikuga (võtsin araabia piimakohvi kardemoni ja muskaadiga) fair trade kohas, kus ühepajatoit kartulist, suvikõrvitsast, tomatist ja fetast oli nii suur, et osa jäi järele ja kõht õhtuni täis.

Off seasonil reisimine võib küll ilma mõttes kehvale ajale sattuda (kuigi Dresdenis ei saa absoluutselt kurta, ilm oli pidevalt üle nulli), aga plussiks on igal juhul see, et peale sinu on seal veel nii kümmekond turisti ringi liikumas.

Kaardimakse on Saksamaal endiselt tundmatu suurus ning neis vähestes kohtades, kus teoreetiliselt kaardimakse võimalus on, öeldakse mu deebetkaarti vaadates, et oi, krediitkaardiga küll maksta ei saa, ainult EC. Plusspoolelt limiteerib see kulutamist :)

Kommentaare ei ole: