pühapäev, 29. november 2015

Praha päevikud. Jõuluturud.




Prahas on viimase nädala jooksul igale platsile, kuhu vähegi kuusk ja putka mahub, jõuluturg üles pandud. Oma üllatuseks avastasin, et mulle need täitsa meeldivad. Mulle meeldivad ilusates tuledes kuused ja muud valguskaunistused, samuti eriti meeldivad mulle trdelnikute kaneelikaramelline magus lõhn ning sellega segunev vürtsikas glögilõhn. Lisaks natuke küpsetatud kastanit. Ja turud on täis rahvast. Mitte selliseid, kes sealt kas läbi tormavad või lette mööda omale kraami kokku ostavad, vaid neid, kes seal, kuum glögiklaas käes, juttu ajavad ja niisama mõnusalt aega veedavad.

Kas ma olen juba maininud, et siin on gaasiahi ja ma pole kindel, mis temperatuuridel see täpsemalt tegutseb? Õnneks on siin sõpru, kes on Manhattani toorjuustukoogi tegemiseks oma kööke mulle välja pakkunud. Aga ikkagi. Mul on ahjusttulevat mõnusat magusat lõhna vaja... Ostsin pirne ja kaerahelbeid ja võid. Pruuni suhkrut paistis siin olevat. Lähipäevil panen kaerahelbetäidisega pirnid ahju. Seal ei tohiks suuremat kahju tekkida ka vale kuumusega.

Eile hommikul vaatasin, et päike paistab ja otsustasin minna kuhugi, kus ma veel käinud pole. Läksin Letna parki, aga noh, kuna mul võttis voodist väljasaamine ja kohvijoomine ikka omajagu aega, siis selle aja peale, kui ma kohale jõudsin, hakkasid pilved juba kergelt päikesele ette tulema ning natuke lund oli ka liikvel. Kaks ägedat oravat kah. Chr. ühines ka mingi hetk, aga kuna ta jõudis hiljem, siis ütlesin, et ta hakkaks monumendi juurest nii liikuma, et jõgi jääb paremat kätt ja ma siis jalutan talle vastu. No kuidas saab keegi sellest nii aru saada, et "mine mäest alla, üle silla ja hakka siis linna poole minema, sest siis on sul jõgi paremal pool"?

Täna oli selline hallivõitu ja kell 12 hakkas mulle tunduma, et ega ma vist üles ei tõusegi. Toiduga kah nagu kriis polnud ega miskit. Aga siis küsis Martin, et kas ma tahan lõunale ühineda. Mida ma muidugi tahtsin, sest kuna talle meeldib ka hea söök, siis oli lootust, et väljavalitud koht on hea. Ja oligi. Küll traditsiooniline Tšehhi köök, aga väga kvaliteetne. Parim praejuust siin senini. Imeõhukese ja krõbeda paneeringuga, murdus nagu karamellikiht creme brulee peal :) Ja väga korralik espresso.

Kommentaare ei ole: