pühapäev, 13. september 2015

Istanbuli päevikud. Sightseeing.









Kuna mulle koguaeg tundus, et mul on reisini piisavalt aega ja küll ma jõuan vaadata, mida teha ja kuhu minna, siis nimetatud ettevalmistuseni jõudsin omadega reede õhtul. Nimekirja said sinine mošee, Hagia Sofia, Galata sild, Taksim ja "aasia pool". Niipalju siis planeerimisest.

Ma üritan rahvamasse ja turistiturge alati vältida, aga selgus, et mu ööbimiskoht on Grand Bazaari kõrval ja otsustasin alustada päeva selle läbimisega, et minna seejärel mošee ja Hagia Sofia juurde ja lõpuks jõuda Galata sillale. Mõeldud, tegemata. Astusin uksest välja ja siirdusin esimesse kohvikusse, et alustada päeva türgi kohvi ja millegi magusaga. Suhtluskeelteks pakuti mulle seal türgi või vene keelt. Kuna mu türgi keel vajab veel pisut lihvimist, siis suutsin meenutada sõna "zaftrak" ja saime selle teema vähemalt lahendatud. Niisiis, sightseeing. Keerasin ühest kohast valesti ära ja sattusin hoopis Süleimani mošee juurde, kust avanesid kaunid vaated Taksimile ja Bosporusele. Keerasin tagasi ja otsisin seda Grand Bazaari. Hakkas tunduma, et tegemist on linna paremini hoitud saladusega, kui lõpuks leidsin suletud ukse. Suletud turu ümber olid väljas letid erineva kraamiga - seal olid nii uued Michael Korsi ja Guessi mudelid, et need pole omadega isegi brändipoodidesse veel jõudnud.

Ostsin maisi (ei olnud nii hea, kui Malaisias) ja liikusin edasi sinise mošee suunas. Vaatasin ära nii selle kui Hagia Sofia ja võtsin pingi peal päikest.

Galata sillalt pidid avanema kaunid vaated, mis on ka tõsi. Sealt jõudsin hipikvartalisse, sõin kitsejuustusalatit, mille kokk paraku äädikaga ära oli tapnud ning otsustasin, et nüüdseks on peamine nähtud ning rohkem sightseeingut ei tule.

Kommentaare ei ole: