laupäev, 31. märts 2012

Raamatukuu märts 2012

Bill Bryson - Ei siin ega seal
Ma hiljuti hakkasin mõtlema, et milleks mul on eraldi riiul lemmikraamatutele kui ma neid kunagi üle ei loe. See viga on nüüd parandatud ja viimasel ajal täitsa mitu lemmikut uuesti läbi loetud :)

John Grisham - Theodor Boone. Lapserööv

Epp Petrone - Kas süda on ümmargune?
Olen nõus, et see on Epp Petrone üks paremaid tekste (varem olen temalt lugenud Roheliseks kasvamist ja tema blogi, mis kirjanduslikus mõttes mulle väga ei meeldinud). Ka meeldis mulle see ajaline edasi-tagasiliikumine, mis tekitas kuidagi kaasareisimise tunde. Samas hakkasid Harri heietused pikapeale tüütuks muutuma, sest olgem ausad, nad olid ikka üsna absurdsed. Ja Harri pereteemat oli lõpus paljuvõitu.

Jose Eduardo Agualusa - Minevike müüja
Kaasahaarav satiiriline lugu tänapäeva Angola ühiskonnast.

Kaui Hart Hemmings - Descendants
Nagu ikka - filmis oli kõik kuidagi kergem ja pealiskaudsem. Ega ka raamat nüüd teab, mis sügav teos pole, aga antud olukorda käsitledes siiski palju usutavam.

Haruki Murakami - Lõuna pool piiri, lääne pool päikest

Thomas Glavinic - Öötöö
Kui Jonas ühel hommikul ärkab, ei saa ta kohe arugi, et midagi on seekord teisiti. Alles õues paneb ta tähele vaikust. Ning märkab siis, et kuskil ei ole ühtegi teist elusolendit. Glavinic kirjutab kasvava pingega loo sellest, kuidas üks inimene võiks sellisesse situatsiooni sattudes käituda. Kas ta hakkaks omale midagi ette kujutama ja kui kiirelt kaoks ühendus reaalse maailmaga? Kas ta üritaks kuidagi siiski normaalset olukorda taastada ja kas mingi hetk tundub kõik lootusetu? Kes ootab põnevat lõpplahendust, tulnukaid või muud salapärast, sellel ei tasu antud raamatut lugeda :) Thomas Glavinic tuleb, muuseas Tallinna kirjandusfestivalile Head Read.

Roy Strider - MONGOOLIA MEMUAARID. Tiibeti koertega kullaotsijate jälil
Seda raamatut ma ootasin, tundub, et lõputult :) Ja esimesel päeval kui poodidesse jõudis, läksin ja ostsin ära ning viie õhtuga oli läbi loetud. Strider kirjutab minu meelest väga hästi, ta puudutab teemasid, mis ka mulle korda lähevad, ta käib riikides, mis mulle meeldinud on või kuhu ma tahaksin minna, ta kirjutab kaasahaaravalt ning ta kirjutab antud raamatus koertest.

Ann Alari - Minu Inglismaa
Mulle meeldis, kuidas autor oli sidunud oma kogemused Inglismaa ajalooga ning kuidas kogu raamatut saatsid lood kuniglikust perekonnast, kultuurist ja minevikust.
Vastuseks raamatus esitatud väitele, et enamusele on tuttav Agatha Christie raamat "Mõrv Orient-Expressis", annan teada, et mina ei kuulu enamuse hulka - mulle on tuttav tema raamat "Mõrv Idaekspressis"
:)

Kommentaare ei ole: