neljapäev, 30. detsember 2010

Maailm, nõudmiseni

Martin Kala - Maailm, nõudmiseni

Ma olen täiesti vaimustuses, selle aasta vaieldamatult parimaid reisikirju. Õigemini tegemist polegi reisikirjaga vaid millegi palju rohkemaga - Martin Kala kirjutab riikidest, kultuuridest, inimestest, ajaloost, religioonist ja arhitektuurist nii uskumatult huvitavalt ja kaasahaaravalt, et alustatud raamatut on raske käest panna.

Ma tundsin ennast lugedes Jeruusalemma tänavatel jalutamas ja Istanbuli mošeede ees vaatamas päikesekiiri tornidele libisemas, Mongoolia steppides ja Pariisi katusekorterites, mulle meenusid Phu Quoci rannad ja Kambodža veeteed. Ainus paik, mille ma hetkel oma tulevaste sihtkohtade nimekirjast maha tõmbasin, on Borneo ja seda just liiga tõetruu kirjelduse tõttu sealsetest elukatest - 10 cm pikkused prussakad, rusikasuurused ämblikud...

Ma pole tükk aega ühtegi raamatut nii nautinud - suurepärane kirjastiil, erakordselt huvitav sisu ja imelised kirjeldused.

Kommentaare ei ole: