neljapäev, 2. september 2010

Tallinna söögikohtadest

Seoses suvise kuumalainega sagenes vajadus väljas söömas käia, sest koduse temperatuuriga ei tahtnud pliiti sisse lülitada ning millegipärast ei säilinud ka värsked asjad külmkapis eriti. Kuna enne seda sattusin ma üsna vähe välja sööma, siis oli vahepeal ka see meelest läinud, et ega siin Tallinnas ju polegi eriti kuhugi minna... Moon oli ka suvi otsa kinni. Mõned tähelepanekud siiski.

Boheem
Alguses tundus olevat igati mõnus kohvik Kalamajas, välja arvatud ühe erandiga, kus toodud pannkook oli täiesti toores. Viimasel ajal aga lonkab kohvik kahte jalga lausa - teenindus püstitab aeglusrekordeid ning toit muutub järjest viletsamaks. Olen seal suppi oodanud 35 minutit ja salatit tund aega (sama kord, tegelikult ei teagi, kaua salatiga lõpuks aega kulus, sest peale tundi aega tühistasime tellimuse ära), olen saanud mudamaitselist püreesuppi, millesse pandud terve suur viil suitsulõhet (söömiseks toodi ainult lusikas, äkki oleks pidanud demonstratsioonesinemist küsima, kuidas kala lusikaga süüa), mozzarella asemel on salatis olnud suvaline juust ja kondenspiima kreemi asemel saanud kohupiimapastat.
Veel mõni aeg tagasi oli see sobiv koht, kuhu minna külalistega, kes tahtsid maitsta eesti kööki, aga hetkel olen selle välja vahetanud von Krahli vastu (Moon oli suvel suletud nagu juba mainitud).

Von Krahl
Von Krahli plussiks on kaks enam-vähem eestipärast menüüd, teine neist kõrvalasuva Aia oma. Toidud on lihtsad ja ära rikkumata ning Aia menüüst võttes ka isuäratavalt serveeritud. Ei istu mulle see Eestis laialtlevinud komme laduda kogu praad võimalikult väikesele taldrikule võimalikult üksteise otsa, nii, et kindlasti riivitud porgand hakklihakastmega seguneks.
Tagsitulles Von Krahli menüü juurde, soovitan sealt lõhe risottoga.

Bazar
Hea lähedal käia, kuigi kui seda kitši sisekujundust poleks, siis toitude enda põhjal oleks keeruline regiooni tuvastada. Samas kui vaadata mööda sellest, et ideeliselt on tegemist Araabia köögiga, siis toidud on enamasti üsna head. Miinuseks on vaid eesti- ja venekeelne menüü, mida ma olen korduvalt inglise või saksa keelde tõlkinud praeguseks...

El Pasha
Äripäevas kiidetud, Toptouri endise omaniku söögikoht vanalinnas. Salatid olid hiinakapsa-paprikasegud, hummust ja baba ganoushi teen ma ise paremini. Pitasaiad olid neil head, aga pisike sai maksab üle 20 krooni... Ja menüü on vigu täis.

Komeet
Arusaamatult üles haibitud "staarkoka" Anni Arro toidud pole ilmselgelt minu jaoks. Ega ka teenindus. Salatid meenutavad olukorda, kus ootamatu külalise puhul on külmkapist kõik poolikud pakid kokku segatud, mõtlemata, kas need asjad omavahel kokku sobivad ning kas kõike seda on ikka vaja ühte salatisse toppida. Pasteet serveeritakse kausikese servas oleva hangunud rasvarandiga... Komeedis on ümmargused lauad ja tugitoolid ning nn. sööklapool, kus tavalised kõvad lauad-toolid pööblile. Kui me Komeeti külastasime, olid kõik mugavamad kohad tühjad, kuid kandsid reserveeritud silte. Terve selle aja, mis me teenindajat ootasime (ja see oli väga pikk aeg, muuseas), toitu ootasime ning sõime, kokku vast tunni ringis, ei toimunud mingit muutust VIP-loožis, lauad jäid endiselt tühjaks.
Koogid on küll head, aga ausalt öeldes ei ole nad väärt seda tunnet, et oled kutsumata külalisena kuhugi sisse trüginud.

Rukola
Enamasti täiesti korralik Itaalia söögikoht, saab nii suppi ja salatit kui pizzat-pastat. Suureks plussiks on ka tasuta sidrunivesi ja sai. Vältida tasuks pestokastmetega pastasid, sest neist jääb taldrikule hiljem aukartustäratavalt sügav õliloik. Pizza on paaril korral liiga soolane olnud, aga enamasti väga hea. Teenindus on nagu siin ikka - kui ma ütlesin ettekandjale korra (vastuseks tema küsimusele, et kuidas maitses), et kaste oli küll hea, aga pasta täiesti ülekeedetud, siis vastuseks sain ainult "Ahah". Ehh, miks seda siis üldse küsida, kui vastusest, juhul kui see kiitev pole, kellelgi sooja ega külma pole. Köök pannakse paar tundi enne sulgemisaega kinni.

Maharaja
Ma ei käi kunagi Raekoja platsi söögikohtades (olematu kvaliteedi, aga siiski väga olemasoleva hinna tõttu ja lisaks ei meeldi mulle, kui minuga Tallinna restodes inglise keeles räägitakse). Sel suvel korra kogemata sattusin. Sõin pehmet, koorevenisele sarnanevat kulfit. Aga see selleks. Tahtsin ainult öelda, mida saab Maharajas 600 krooni eest: 2 mangolassit (2x55.-), kaks õhukest naani (2 x 46.-) ja kaks minikausikest karrit - kanakarris oli kolm kanatükki (ca 200 krooni) ja kodujuustukarris neli tükki juustu (ca 175 krooni).

KÕIKIDE kohalike söögikohtade miinuseks on köögi sulgemine varajastel õhtutundidel. Tihtipeale peale kella üheksat enam süüa ei saa. Aga katsu see näiteks itaallastele selgeks teha :) Ja ega isegi ei tahtnud sellise kuumaga enne süüa kui temperatuur langema oli hakanud.

Lõppu veel ka nimekiri kohtadest, kus ma endiselt aeg-ajalt käin:
Moon
Von Krahl
Rukola
Attimo
Vapiano
Delicia lähen katsetan ka mõni päev ära
Kristjani ja Kristiine Creperie

5 kommentaari:

riina-lore ütles ...

Ma märkasin veel Balti jaamas endises Skane hotellis uut indiaani-mehhiko kohta, mis tehti lahti nädal enne meie lahkumist, aga kuhu me lõpuks ei jõudnudki. Ja seal kõrval on ka mingi mehhiko kiirsöögi või kaasaostmise koht, mis pidavat kohe-kohe lahti tegema. Kas neid miski ka ühendab, jäi arusaamatuks.
Kui sa juhuslikult sinna satud, siis ootaks kah arvustust. Kui aga ise tuleme enne, siis läheme vaatame üle.
Muidu mulle su arvustused meeldivad, vähemasti paistab alati, et kiidad ja laidad asja eest. Aus kriitika. Ja üldiselt on me maitsed sarnased :-)
Seega - palun jätkata samas vaimus!

Gaili ütles ...

Jah, ma olen ka sealt mööda käinud, aga söögikohti otsides ei meenu see kunagi :( Peaks ikka eraldi ette võtma ja ära käima. Järgmise kuumalainega :))) Tänud meeldetuletamast!

Ma ise hakkasin korra mõtlema, et äkki ma olen liiga kriitiline, siis lisasin mõned sellised kohad ka listi, kus veel käia saab :)

Anonüümne ütles ...

Sulevimäel asuvas Nano nimelises kohas sain eile imehead kõrvitsa püreesuppi :)Allan

Anonüümne ütles ...

Järelikult elame täitsa perses kohas. Süüa ei saa, ilm on sitt ja lisaks vaevleme verbaalse kõhulahtisuse all.
Kõige sisutum ja nõmedam blogi, mida seni kohanud olen.

Gaili ütles ...

Viimase kommentaari puhul pean tõdema, et mul on õigus vähemalt selles, et elu siin perifeerias ongi p*rses just selliste inimeste tõttu nagu kell 1:56 postitanud Anonüümne.