laupäev, 19. juuni 2010

Inimeste imelikud seisukohad

Natuke häirivad või hämmastust tekitavad asjad, millest ma juba mõnda aega olen tahtnud kirjutada, aga pole veel jõudnud. Täna lugesin Delfist artiklit, kus Tallinna linna "kaotati" eksperimendi kägus ära rahakotid ning veenduti, et ega ikka leitud rahakotti väga tagastama ei kiputa küll. Paar kuud tagasi leidis mu töökaaslane koridorist 500 eurot, pani koridori sildi üles, et kes on raha kaotanud, saab meie kontorist kätte. Ca 10 minuti jooksul käes raha omanik järel, tänas ja läks minema. Ma ei tea, kas 500 eurot on talle suur või väike raha, aga ilmselt ei olnud ta ausale leidjale siiski piisavalt tänulik, et peale raha kättesaamist kasvõi väike šokolaad tänutäheks tuua. Kahe kuu jooksul selle hetke ju ikka leiaks?

Viisin Keskraamatukokku paar raamatut ära, mille eest tuli maksta viivist 12 krooni. Kuna mul sularaha polnud, jäi see summa üles, et järgmine kord maksan ära. Nädal hiljem tahtsin kahte raamatut pikendada ja ei saanud, põhjendusega "liiga suures summas tasumata arveid". Ok, ma aktsepteerin Keskraamatukogu seisukohta, et 12 krooni on LIIGA SUUR võlgnevus, aga kuna "liiga suur" tähendab, et sellele eelneb ka "võlgnevus" ja "suur võlgnevus", siis võiks need summad välja olla toodud. Näiteks 3 krooni on tavaline võlgnevus, 8 krooni suur ja alates kümnest kroonist liiga suur võlgnevus. Helistasin siis ka raamatukokku, et saada kontonumbrit, kuhu see suur summa kanda. Selgus, et ülekannet pole võimalik teha, maksta saab ainult kohapeal ja sularahas.

Lisaks võib juba ülepäeva lehest lugeda eestlaste uutest harrastustest: grillvorsti kugistamise võistlus, popcorni söömise võistlus...

Kommentaare ei ole: