kolmapäev, 9. juuni 2010

Arresting God in Kathmandu

Samrat Upadhyay - Arresting God in Kathmandu

See raamat jõudis mu riiulisse rohkem kui poolteist aastat tagasi, aga tookord ma esimesest jutust kaugemale ei jõudnud. Kuna mul tollel hetkel puudus igasugune ettekujutus Nepali (ja üleüldse Aasia) traditsioonidest, kommetest ja eluviisist, jäi loetud jutt mulle mõnevõrra kaugeks ja mõistetamatuks. Nüüd võtsin raamatu uuesti ette ning tegelased kõndisid tuttavatel tänavatel, nende teguviisid olid tihtipeale mõistetavad ja enamasti ka ootuspärased.

Üheksa lugu annavad suurepärase ülevaate tänapäevase Nepali ühiskonnast, positsioonidest, kokkuleppeabieludest, spirituaalsusest ja religioonist, aga samuti ka võltsmoraalist ja kahepalgelisusest. Vanemad muretsevad oma laste tuleviku ning oma maine pärast ning üritavad verinoortele tütarlastele abikaasat leida. Kõik abielueelne on taunitav, mehed tahavad puutumata naist, aga tihtipeale peavad armukesi.

Mu siiani loetud lühijuttude puhul on olnud enamasti tegemist novellidega, kus on kiire ja ootamatu lõpp. Selles raamatus oli iga lugu lihtsalt väljavõte kellegi elust, ilma konkreetse alguse ja lõputa. Lugu kulges ja kirjeldas ning seejärel algas juba uus lugu uute tegelastega.

Kommentaare ei ole: