esmaspäev, 31. mai 2010

Bergamo

Asi algas sellega, et lennukis istus minu korvale kuldses jakis Blond Solaariumisoltlane, kes ilmselgelt armastas oma magusat parfyymi ja kais seda vahepeal isegi varskendamas. Seega ei tulnud raamatulugemisest ja monusast ajaviitmisest midagi valja. Aga aknaaluse kohal oli onneks voimalik vahemalt valja vaadata, mida ma tavaliselt sellise pohjalikkusega ei tee :) Yle sai vaadatud nii Neringa kui Alpid (vaatega lennukiaknast Himaalajale ei ole need muidugi vorreldavad). Milanos laks onneks kiirelt, terve tee bussis lennujaamast raudteejaama magasin, rong Bergamosse vàljus ka kohe ning tund aega hiljem olin juba Bergamos.

Voin òelda, et Bergamo on ilus isegi àikesetormi ajal. See oli muide koige valjem torm, mida ma kunagi kuulnud olen :) Vàga màrg ka :) Aga see loppes sama kiirelt kui algas ja pool tundi hiljem oli juba pàike vàljas.

Paolo oli mind eelnevalt hoiatanud, et Bergamo on vàga vaikne linn, òòsiti tàiesti vàlja surnud ja mingist òòelust ei tasu moeldagi. Mis mulle sobis, sest tegelikult mul puhkust vaja ongi. Làksime ohtul siiski vanalinna (Bergamo vanalinn on Vàga Korgel) ning nii kui Paolo maja juurest ymber nurga pòòrasime, oli terve tànav rahvast tàis. Polesid kyynlad, toimus tangotund, vàlikohvikud olid rahvast tàis. Keset vanalinna toimus abordivastane meeleavaldus, poletati taas kyynlaid ning esitati erinevaid eeskavasid meeleavalduse raames. Vaatasime tuledes linnale ylevalt alla ning Paolo nàitas yhte piazzat, kus pidi igal pyhapàeval turg olema. Kui ma pyhapàeval sinna piazzale joudsin, oli see tàis vanaaegseid autosid ning selgus, et linnas toimub "Historical Grand Prix".

Otsisin lounasoogikohta, aga koik olid kuidagi liiga turiste tàis ning Barcelona "menu del dia" (ca 8-10 eurot) on siinsetes sòògikohtades "menu turistico" (ca 18-23 eurot). Leidsin yhe pizzabaari, kus suurtest plaadipizzadest myyakse kaalu jàrgi ning pizzasid oli seal vàhemalt 15-20 sorti. Eranditult igayks vàga isuàratav. Rahvast oli ka leti ees mustmiljon ning ma otsustasin sinna mone aja pàrast naaseda. Tund hiljem oli voimalik isegi lòògile pààseda :) Artishoki ja prosciutto pizza peal oli juustu, artishokke ja prosciuttot nii palju, et saiaosa ei paistnud kuskilt :) Kingituseks pangi kaks viigimarjasaia ka kaasa.

Ohtul selgus, et làheme paari Paolo sobraga ... pizzat sòòma :) Tàna plaanin pastale ja suvikorvitsaoitele rohku panna :)

Paar tundi veel Bergamos ja siis Milanosse :)

2 kommentaari:

riina-lore ütles ...

Oi kui lähedal sa meile oled. Ilusat puhkust sulle!!!!
Ja väikese hilinemisega ka õnnitlused :-)

Gaili ütles ...

Grazie :)

Praeguseks juba tagasi ka, aga Itaalia on mõnus.