kolmapäev, 22. aprill 2009

Armastus esimest sõõmust ja leheküljest

Ma ei saanud arugi, kui puudust ma olin tundnud Itaalia köögikunsti, veinikultuuri ja elustiili kirjeldavatest raamatutest. Ma ei saanud sellest aru ka veel siis kui Ferenc Máté raamatu "Viinamägi Toscanas. Veinisõbra unelm" ära olin ostnud. Aga see meenus mulle samal hetkel kui lugema hakkasin.

Nagu ka paljudes teistes analoogsetes raamatutes, on ka selle autoril oma Itaaliaunistus - ta tahab viinamarjapõldu, pisikest veinitööstust ja omale maja varemetest üles ehitada. Mulle meenusid nii Marlena de Blasi kui ka Frances Mayes'i raamatud :)

Erinevalt teistest loetud raamatutest oli selles põhjalikumalt just viinamarjakasvatusest ja veini tegemisest, vähem toidust ja majaehituse probleemidest. Ja nagu ikka, kõik see oli läbi mõnusa huumoriprisma ning kirjutatud nii, et lugedes tunned ennast istumas Toskaana päikeselisel mäeküljel, käes klaas külma valget veini ja taldrik porcini'dega.

Tõlge oli täiesti kohutav. Kohe raamatu alguses esitatud väide, et tiramisu on tüüpiline Itaalia magustoit beseeküpsistest ja toorjuustust tekitas skeptilise suhtumise ka ülejäänud tõlkesse ja tõlgendusse. Ja milline naine kutsub oma meest (eesti keeles) semuks?

Kommentaare ei ole: